Viu és una trobada/homenatge/festival/esdeveniment/afterparty de Live Coding que succeirà del 21 al 25 de gener del 2019 en les instal·lacions d’Hangar, a la Ciutat de Barcelona. Hi haurà tallers, presentacions teòriques, demostracions, livecoding from scratch i Algoraves. L’objectiu és aprofitar la coincidència espaciotemporal de livecoders presents en la quarta conferència internacional de live coding (16 al 18 de gener del 2019 a Madrid, Espanya) per a intercanviar experiències amb la comunitat de Barcelona

Sala Ricson, Hangar: C/ Emilia Coranty 16

Programa

DILLUNS 21

TALLER – 16h a 20h (20€, o 50€ pack de 3)

Desenvolupament de llenguatges computacionals àudio-visuals per a artistes.

Per RGGTRN: Luis Navarro del Angel​​, Jessica Rodríguez, Emilio Ocelotl Reyes​​, Marianne Teixido (MEX).

INFO

En aquest taller es convida als participants a imaginar les seves pròpies interfícies textuals per a live coding. Aquest taller s’enfoca a facilitar la creació conceptual i tècnica de llenguatges de programació per a la performance audiovisual. A través del llenguatge Haskell i de la tècnica d’anàlisi combinatori els assistents podran utilitzar llenguatges de live coding preexistents per a generar els seus propis llenguatges. A més es convida als assistents a embeure conceptes literaris, polítics i culturals dins dels seus llenguatges.

– El taller serà impartit en Castellà.
– És necessari portar ordinador.
– Si tens algun dubte contacta’ns: toplapbarcelona@hangar.org

Inscripcions AQUÍ

LIVES – 20h (gratuït)

RGGTRN: performance on l’estètica de la “fiesta sonidera” i el “from scratch” del Live coding col·lisionen.

Roosa Pony (UK): Roosa Pony és una col·laboració entre la vocalista Delia Fano Yela i l’artista sonor Alo Allik. Aquesta performance improvisada explora la connexió entre diferents estils vocals i el live coding en un context de música de ball.

DIMARTS 22

Aquestes activitats es duen a terme en col·laboració amb la Fundació Phonos.
sala 55.003 de la Universitat Pompeu Fabra: C/ Roc Boronat 138 (gratuït)

16:30 Implicacions de la programació en la creació musical: estudi multi-capes sobre el codi font.
Hernani Villaseñor (Mèx).
http://www.hernanivillasenor.com/

17:30 Llibreries de Livecoders Mexicans
Instrument: Rodrigo Frenk
nanc-in-a-can d’Alejandro Franco i Diego Villaseñor

18:30 Seqüeles del ICLC 2019
Taula rodona al voltant del live coding amb convidats de la Conferència Internacional de Live Coding, moderada per Iván Paz i Lina Bautista.

DIMECRES 23

TALLER – 16h a 19h (20€, o 50€ pack de 3)

TIDAL-CYCLES
Per Alexandra Cárdenas

INFO

TidalCycles (o Tidal) és un llenguatge per a fer patrons amb live coding que utilitza text per a descriure les seqüències, transformar-les i combinar-les a través de complexes interaccions o processos (com la reflexió o rotació) de parts simples. Imparteix Alexandra Cárdenas (Col, Mèx)

– El taller serà impartit en Castellà.
– És necessari portar ordinador.
– És necessari tenir el programari instal·lat, que pot portar cert temps: https://tidalcycles.org/index.php/installation
– Si tens algun dubte o necessites ajuda amb la instal·lació contacta’ns: toplapbarcelona@hangar.org

Inscripcions AQUÍ

PRESENTACIONS – 19h (gratuït)

Presentació a trio.
Alejandro Franco, Thomas Sánchez i Diego Villaseñor (Mèx-EUA-Can).

Live coding visuals with Visor. (English)
Jack Purvis (visor) (New Zealand).
Visor és un entorn de live coding per a la visuals en viu que tanca la bretxa entre el live coding i el VJing oferint interfícies gràfiques per a interactuar fàcilment amb sketches de Processing codificats en viu.

Lovelace (English)
Laura Llaneli.
Lovelace és el cognom de Ada Lovelace, la primera dona programadora en el s XIX. LOVELACE és també el cognom de Linda Lovelace, l’actriu porno de Gola profunda. Al seu torn, LOVE-LACE ho podríem traduir com a “cordó d’amor”, i relacionar-ho amb el fil en el teixir, un sistema analògic de patrons i algorismes.

FROM SCRATCH 21h (gratuït)
La tècnica “from scratch” consisteix a tocar en directe durant 9 minuts començant amb pantalla buida. D’aquesta manera, permet visualitzar l’alt o baix nivell dels llenguatges usats (intenta tocar from scrach utilitzant, per exemple, Tidal, SuperCollider o Csound), fent transparents les eines (classes, funcions, estructures de dades, etc,.) que permeten al livecoder dur a terme les diferents tasques musicals dins de la performance. Aquestes sessions busquen aprofitar la restricció de la pantalla buida i els nou minuts per a explorar noves possibilitats.

DIJOUS 24

TALLER – 16h a 19h (20€, o 50€ pack de 3)

HYDRA
Per Olivia Jack

INFO

Hydra és un conjunt d’eines per a fer visuals amb live coding. Inspirades en sintetitzadors modulars, aquestes eines són una exploració sobre l’ús de streaming a través de web per a enrutar fonts i sortides en temps real.
https://hydra-editor-v1.glitch.me/

– El taller serà impartit en Castellà.
– És necessari portar ordinador.
– Si tens algun dubte contacta’ns: toplapbarcelona@hangar.org

Inscripcions AQUÍ

PRESENTACIONS – 19h (gratuït)

Biofeedback as a controller in generative music and live coding. (English)
Alicia Champlin (EU)
En aquesta demostració es presentarà una gamma de components de biofeedback, des d’un simple monitor de cardíac DIY amb arduino fins a un instrument complet OpenBCI EEG, i s’ensenyaran alguns mètodes per a incorporar aquesta informació a composicions i directes de so, visuals, etc.

Cómputos de sustrato biológico en proyectos artísticos.
Jaime Lobato (MEX)
En trobar problemes que no es poden resoldre amb els paradigmes de còmput actual s’han buscat noves maneres de manipular informació, com a computadores genètiques, computadores de fluids o computadores químiques. Aquests experiments han tingut repercussió en el món de l’art i fan emergir algunes preguntes com Què tan relacionat està l’estètica amb les eines que la produeixen?, si la computadora canvia, Quin altre tipus d’obres pogués produir?

PiranhaLab
Marianne Teixido i Emilio Ocelotl (Mèx)
Visualitzador basat en OpenFrameworks de les dades de posició i corbes de llum de fonts observades. Aquestes dades van ser recopilades per l’Observatori de Raigs Gamma HAWC (High-Altitude Water Cherenkov Gamma-Ray Observatory). El projecte sorgeix a propòsit del Hackatón Astronòmic i és part d’un projecte col·laboratiu que es complementa amb 2HAWC i sc_hawc i part de la pràctica performativa del Live Coding.

FROM SCRATCH 21h (gratuït)
La tècnica “from scratch” consisteix a tocar en directe durant 9 minuts començant amb pantalla buida. D’aquesta manera, permet visualitzar l’alt o baix nivell dels llenguatges usats (intenta tocar from scrach utilitzant, per exemple, Tidal, SuperCollider o Csound), fent transparents les eines (classes, funcions, estructures de dades, etc,.) que permeten al livecoder dur a terme les diferents tasques musicals dins de la performance. Aquestes sessions busquen aprofitar la restricció de la pantalla buida i els nou minuts per a explorar noves possibilitats.

DIVENDRES 25

ALGORAVE 19h (gratuït)

Els Algoraves són esdeveniments on es balla música generada amb algorismes, incloent la pràctica de live coding, així com altres maneres de controlar i realitzar música generativa.